Tipuri de site-uri Web



Dupa modul in care au fost construite exista 2 tipuri principale de site-uri.


    Site-urile statice, care contin doar fisiere HTML si CSS, imagini si text. Acestea sunt cele mai simple site-uri, pentru ca nu necesita cunostinte avansate de programare.

     Acest tip de site-uri este potrivit pentru prezentarea unei firme mici

    Site-urile web dinamice, bazate pe baze de date PHP sau MySQL. Acest gen de website este recomandat pentru pagini complexe, de genul portalurilor de stiri, blog-urilor dar si site-urilor de prezentare care ofera functionalitate sporita.


Dupa scopul utilizarii site-urile web sunt de mai multe categorii:


   Site-uri de prezentare. Au 5-10 pagini in care se prezinta o firma, un produs sau un serviciu

   Site-uri de prezentare corporate. Utilizate pentru prezentarea companiilor mari, includ mai multe pagini prin care este prezentata activitatea companiei, proiectele desfasurate. Site-urile pot include si module prin care se faciliteaza colaborarea cu distribuitorii, etc.

   Site-uri de informare. Sunt create exclusiv pentru a prezenta informatii pe o anumita tema.

   Site-uri de campanie publicitara. Sunt realizate in aplicatii de animatie Flash, sunt utilizate pentru a promova un produs sau un serviciu

   Site-uri de continut generat de utilizatori. Majoritatea continutului acestor site-uri apartine vizitatorilor. De exemplu www.YouTube.com

    Site-uri retele sociale. www.facebook.com

    Site-uri de stiri. Apartin de obicei institutiilor dar pot fi si alcatuite din stiri colectate de la terti furnizori

    Bloguri. Site-uri web create de obicei de o singura persoana, care scrie des articole pe diverse teme. Articolele pot fi comentate de vizitatori.

    Magazine online. Create pentru a servi comertului online

  Portaluri. De exemplu www.k.ro, www.yahoo.com Contin mai multe tipuri de informatii, stiri, videclipuri, etc.

   Motoare de cautare. Sunt utilizate pentru a cauta informatii in intregul world wide web, de exemplu www.google.com sau localizat intr-o anumita regiune/tara, de exemplu www.yandex.ru, cel mai utilizat motor de cautare din Rusia sau www.baidu.com , cel mai utilizat motor de cautare chinez.